798

Eilen illalla saatiin vieraita. Tarjottiin banoffeeta, se on näppärä tehdä äkkiä siinä jutustelun lomassa. Sitä jäi myös aamupallalle pieni pala. Pitäis kyllä rajottaa tätä makean syöntiä, tästä ei tuu yhtään mitään :D

Tällä ohjeella tehty Iittalan 24x32 senttiseen teema-vuokaan. Pohjaksi murskattuja digestive-keksejä 3/4 pakettia (halutessa sekaan vähän sulatettua voita). Neljä banaania pilkotaan ja viipaleet levitellään pohjan päälle. Kaksi purkkia kinuskikastiketta tai tölkki karamellisoitua maitoa valutetaan tasaisesti banaanien päälle, josta se sopivasti valuu sinne pohjalle kostuttaen keksimurskaa. Sitten lopuksi vatkataan 2 purkkia vispikermaa ja levitetään sitä tasainen kerros.

Ja sitten nautitaan äkkimakeasta herkusta!


6 kommenttia:

  1. Banoffee on niin nopea tehdä ja samalla tosi hyvää. :) Ei kyllä kovin isoa palaa voi ottaa juurikaan sen makeuden vuoksi.. Hyvä niin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mulle ainakin sunnuntaina meni ihan liian paljon enemmän kuin yksi pieni pala :/ :D

      Poista
  2. Toi on kyllä älyhyvää! Mä oon joskus tehnyt samalla tyylillä puolukasta. Se happo piristää hyvin rikkoen sitä äkkimakeutta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ihan samaa mieltä! Ja karpalo käy myös :)

      Poista
  3. Kokeile joskus banaanin sijasta mustikkaa, on ihan älyttömän hyvää eikä niin makeaa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustikasta en ookaan tehny. Puolukasta oon ja se on ainakin tosi hyvää, kirpeetä ja makeaa sekasin. Karpalosta tehtyä myös maistanut joskus ja sekin passaa hyvin :)

      Poista